Modelele de anvelope iarna sunt concepute special pentru functionare la temperaturi sub zero grade si pe suprafete complexe: zapada si gheata. Pentru o mai buna tractiune, aceasta serie de anvelope este echipata cu varfuri. Desi la exterior sunt asemanatoare cu anvelopele de vara, totusi difera semnificativ de cele de vara, in mai multe moduri.
Anvelope de iarna – Compozitia cauciucului
Compozitia cauciucului de iarna are alte proprietati fata de anvelopele de vara si All Season. Temperatura se afla in prim plan atunci cand vine vorba de cauciucuri de iarna, adica au capacitatea de a-si mentine elasticitatea pe ingheturile severe, ruland eficient pana la temperaturi de minus 40-50 grade si fara a pierde densitatea in timpul dezghetului. In acelasi timp, exista cerintele sporite in ceea ce priveste proprietatile de aderenta ale cauciucului, care ar trebui sa previna alunecarea pe o suprafata dura: gheata, asfalt umed si uscat.
Cauciucuri iarna – Proprietati
Pentru a realiza cauciucuri iarna cu astfel de proprietati, acestea sunt create cu o formula speciala a compozitiei cauciucului de iarna. In componenta sa exista compusii de dioxid de siliciu (silice), care permit cauciucului sa-si mentina elasticitatea si tenacitatea la ger. Unii producatori merg mai departe si confera cauciucului proprietati suplimentare. Bridgestone si Yokohama confera cauciucului o structura poroasa, in care cele mai mici cavitati absorb instantaneu stratul alunecos de apa care se formeaza ca urmare a frecarii anvelopelor de gheata si o indeparteaza imediat cand roata se roteste.
Anvelope iarna – Tehnologii
Cele mai citite articole
Cu similitudinea tehnologiilor, exista cateva particularitati. Cauciucurile de iarna de la Yokohama au interiorul acoperit cu microbubble, adica o pojghita foarte subtire, care atunci cand cauciucurile se uzeaza, actioneaza ca niste margini de cuplare in miniatura. Pentru a demonstra capabilitatile acestui tip de cauciuc, Yokohama a pregatit chiar si anvelope speciale cu fasii netede, care prezinta aderenta pe gheata si anvelopele cu banda de rulare, similare cu modelele de vara ale seriei Advan, pentru plimbari demonstrative pe zapada. Amestecul poros este utilizat de catre companie atat la anvelopele fara stud, cat si la cele studded.
Cauciucuri iarna – Proprietati de aderenta
Un alt mod de a creste proprietatile de aderenta ale anvelopelor de iarna este adaugarea de elemente microscopice abrazive. Toyota a ales scoici de nuca tocate (tehnologia Microbit). Astfel de cauciucuri iarna sunt utilizate pentru autobuze. In plus, compania adauga absorbant de umiditate pe baza de praf de carbune de bambus in compusul cauciucului. Bridgestone foloseste, de asemenea, particule abrazive in amestec, de exemplu, in modelul Blizzak Revo GZ studless.
Schema de rulare
Banda de rulare a unei anvelope iarna combina un numar mare de muchii de cuplare si un profil negativ dezvoltat, adica o combinatie de canale si caneluri. Pentru a face acest lucru, se executa chiar si elemente de imagine intregi, de exemplu, nervurile longitudinale, sunt dispuse in blocuri separate distantate.