Serviciile de optimizare SEO sunt din ce în ce mai des solicitate în ziua de azi pentru că site-urile unor companii să fie propulsate în topul căutărilor clienţilor pe motoarele de căutare cele mai importante. Agenţiile de marketing online şi de optimizare sunt din ce în ce mai solicitate de către potenţialii clienţi, însă este important de ştiut că aşteptările lor trebuie să fie cât se poate de realiste. Prima întrebare pe care o pun clienţii este legată de în cât timp va apărea site-ul lor în topul căutărilor Google, iar răspunsul nu este unul exact. Rezultatele se pot vedea după câteva săptămâni sau chiar luni de la optimizarea SEO propriu-zisă.
Ce înseamnă şi cât durează să fii pe primul lor în topul căutărilor pe Google?
A ajunge pe primul loc sau pe prima pagină în topul căutărilor Google fără a plăti exagerat pentru acest lucru prin publicitate plătită este o realizare foarte importantă pentru unele companii. Până nu demult, SEO se rezumă la identificarea cuvintelor cheie cele mai relevante pentru business, care aduceau cel mai mult trafic şi pentru că nu există competiţia aceasta atât de acerbă. Strategia SEO în trecut se învârtea în jurul câtorva cuvinte cheie care aduceau majoritatea traficului pe site.
Abordarea pe care o au unii solicitanţi ai serviciilor de optimizare SEO, de a ajunge în doar câteva zile în topul căutărilor este cât se poate de greşită pentru că nu este posibilă. Conform noilor reguli Google, internauţii folosesc expresii detaliate pentru a ajunge mai repede la informaţia de care sunt interesaţi, de aceea expresiile long-tail folosite în procesul de optimizare SEO sunt mult mai avantajoase decât cuvintele cheie simple. Acestea vor fi mai relevante pentru utilizator, aduc trafic targetat pe site şi au o rată de conversie mai mare.
În cât timp se văd rezultatele optimizării SEO?
Rezultatele optimizării SEO se văd într-un timp mai îndelungat decât s-ar aştepta solicitanţii acestor servicii. Business-ul va apărea în poziţii fruntaşe Google în funcţie de:
· vechimea site-ului web;
· optimizarea on-page şi calitatea acesteia;
· funcţionalitatea site-ului web;
· profilul de link-uri;
Cele mai citite articole
· nivelul de conţinut al site-ului.
Concret, indiferent de nivelul de plecare al website-ului înainte de a începe optimizarea SEO, rezultatele se văd după primele 3-6 luni conform următorului plan provizoriu:
· în prima lună specialiştii se dedica planificării şi research-ului, stabilindu-se strategia iniţială de cuvinte cheie;
· în a doua lună încep modificările sugerate în urma realizării auditului ce includ îmbunătăţirea vitezei de încărcare a site-ului, modificări HTML şi optimizarea structurii URL, a meta tag-urilor şi imaginilor de pe site;
· în a treia lună se începe optimizarea off-page şi crearea profilului de backlink-uri ce presupune crearea conţinutului sub forma articolelor de blog sau comunicatelor de presă;
· în luna a patra se crează conţinut off page şi se fac modificări ale site-ului din punct de vedere tehnic şi al conţinutului;
· în luna a cincea se pot încorpora în strategia de marketing site-urile de social media;
· în a şasea lună se poate începe adăugarea tehnicilor de optimizare a ratei de conversie pentru valorificarea traficului obţinut prin optimizarea SEO şi generarea de vânzări.